Společnost MSC Cruises dnes podepsala objednávky na stavbu dvou nových lodí třídy World Class. Díky zakázce u francouzské lodní společnosti Chantiers de l'Atlantique se celkový počet lodí třídy World Class ve flotile MSC Cruises rozšíří na šest. Dvě nově objednané lodě - v současnosti označované jako World Class 5 a 6 - budou dodány v roce 2029 a 2030 a jsou důkazem trvalého závazku společnosti vůči Francii a evropskému loďařství.
Pierfrancesco Vago, výkonný předseda představenstva MSC Cruises, řekl: "Potvrzení objednávek na dvě nové lodě třídy World Class představuje nový milník na naší pozoruhodné cestě stavby lodí ve Francii a pokračování našeho dlouhodobého průmyslového plánu. Tento milník podtrhuje náš závazek stavět jedny z nejvýkonnějších lodí na světě a vytvářet odkaz dokonalosti a inovací ve spolupráci s Chantiers de l'Atlantique - našimi dlouhodobými partnery, se kterými spolupracujeme již více než 20 let. Velmi úspěšná platforma World Class kombinuje ty nejlepší environmentální technologie s nejnovějšími pokroky v oblasti zážitků pro hosty."
Laurent Castaing, generální ředitel loděnic Chantiers de l'Atlantique, k tomu dodal: "Děkujeme společnosti MSC Cruises za její trvalou důvěru. Právě synergie odborných znalostí našich dvou společností vedla k vytvoření této vysoce potenciální řady třídy World Class, která splňuje výzvy jak z hlediska zážitků pro cestující, tak z hlediska ochrany životního prostředí. Lodě World Class V a VI představují milník v historii odvětví výletních plaveb s nejlepší energetickou účinností."
Nové lodě se připojí k již plujícím lodím MSC World Europa a MSC World America, ke kterým se v letech 2026 a 2027 připojí ještě MSC World Asia a MSC World Atlantic.
Lodě World Class 5 a World Clas 6 představují investici ve výši 3,5 miliardy € (zhruba 87 miliard korun), čímž se celkové investice MSC Cruises ve Francii podle webu Seatrade Cruise News vyšplhaly za posledních 20 let na celkových 18 miliard € (zhruba 448 miliard korun). MSC Cruises se tak stává jedním z nejvýznamnějších zahraničních soukromých investorů ve Francii.
Očekává se, že projekt výstavby v letech 2027 až 2030 vygeneruje více než 20 milionů pracovních hodin, přímo podpoří více než 3 000 pracovních míst na plný úvazek a zapojí více než 500 francouzských dodavatelů. Přibližně 70 % subdodavatelských zakázek bude zadáno francouzským společnostem, přičemž až 90 % celkového obsahu lodi bude vyrobeno v Evropě.
„Jsme hrdí na to, že zde dnes můžeme oslavit důležitý milník, který dokládá náš závazek vůči Francii, jenž trvá desítky let, přináší skutečný hospodářský dopad a ztělesňuje to nejlepší z evropské spolupráce,“ řekl Pierfrancesco Vago, výkonný předseda divize výletních plaveb skupiny MSC.
Marc Ferracci, francouzský ministr průmyslu a energetiky, zdůraznil význam tohoto partnerství: "Tento model privilegovaného průmyslového partnerství podporovaného francouzským státem je díky dodatečným investicím ve výši téměř 3,5 milionu eur a stovkám vytvořených pracovních míst vynikající zprávou, neboť přispívá k obnově průmyslu ve strategickém odvětví naší země. Je ztělesněním setkání dvou šampionů, kteří vytvářejí více než jen bohatství (ale) excelenci, excelenci, kterou je třeba i nadále hájit.
Lodě třídy World Class jsou nyní energeticky nejúčinnějšími loděmi na světě, které výrazně překonávají index energetické účinnosti (EEDI) Mezinárodní námořní organizace (IMO), a nová plavidla budou i nadále dodržovat vysoké standardy energetické účinnosti stanovené jejich sesterskými loděmi. Všechny lodě třídy World Class jsou připraveny na použití různých alternativních paliv včetně bio a syntetického LNG. Kromě toho budou vybaveny novou konfigurací spalovacích motorů nejnovější generace na dvě paliva, které jsou vybaveny novou technologií pro další snížení úniků metanu.
Nová plavidla budou vybavena možností připojení k pobřežní síti, aby se snížily emise uhlíku v přístavu, nejmodernějšími systémy čištění odpadních vod navrženými v souladu s IMO, novými pokroky v oblasti nakládání s odpady a rozsáhlou řadou energeticky účinných palubních zařízení, která optimalizují využití motorů a potřebu hotelové energie, aby se dále snížily emise.
Stejně jako u ostatních lodí třídy World Class se budou i nové lodě vyznačovat elegantním evropským designem, který je pro MSC Cruises typický. Ten se na těchto plavidlech snoubí s komfortem světové úrovně a nabízí tak jejich hostům jedinečný zážitek - především díky konceptu oddělených distriktů s vybavením a zážitky přizpůsobenými potřebám různých typů cestujících. Každá nová loď, kterou MSC Cruises postaví, nabízí něco nového a osobitého a World 5 a 6 nebudou jiné.
Zdroje: MSC Cruises, Seatrade Cruise News
z Riviera Tour