Brzy ráno přílet do Dubaje. Následuje odbavení a nástup na loď, ubytování, bezpečnostní cvičení, prohlídka lodi s delegátem a osobní volno. Neopakovatelným zážitkem je první vyplutí z přístavu. V podvečerních hodinách nás čeká první servírovaná večeře o několika chodech, která pro vás bude opravdovým gurmánským zážitkem. Poté zavítáme do lodního divadla na estrádní program, a pokud zůstane ještě dost síly, půjdeme se bavit s animátory.
Dubaj, jehož jméno lze do českého jazyka přeložit jako „Místo srazu“, je jeden z emirátů ve Spojených arabských emirátech (SAE) v Perském zálivu. Je nejlidnatějším a druhým největším emirátem Spojených arabských emirátů, hned po emirátu Abú Dhabí. Vládce Dubaje je šejch Mohammed bin Rašíd Al Maktoum, který je viceprezidentem a premiérem SAE (hlavou státu je emír Abú Dhabí). Hlavním centrem emirátu je město Dubaj. Největší část emirátu zabírá poušť. Emirát se nečlení na žádné nižší správní celky, avšak od roku 1954 působí v rámci emirátu instituce „Obec Dubaj“, jež má na starosti běžné záležitosti emirátu, jako jsou zdraví, životní prostředí či územní plánování.
Území Dubaje a Arabských Emirátů již v období velmi dávné historie bylo obýváno arabskými kočovnými kmeny. Zpočátku bylo pod nadvládou většinou Perské říše. Ve středověku důležitost oblasti Peského zálivu vzrostla, jako místo na cestě spojující Evropu a Východní Asii, která byla zdrojem hedvábí, koření a dalšího orientálního zboží. Nejdříve se o území zajímali Portugalci. Ti však byli donuceni ustopit a moc v oblasti převzali Britové, jejichž hlavním zájmem bylo kontrolovat námořní cesty, pro cestu jejich lodí do Indie. Místní kmeny však často napadaly britské lodě a Britové zase na oplátku pořádali výpravy do vnitrozemí. Britové v r. 1853 uzavřeli s místními vládci dohodu a celá oblast byla známá pod názvem Smluvní Omán. Po 2. světové válce byla dána území autonomie. V r. 1971 byly založeny Spojené Arabské Emiráty jako federativní svazek nezávislých emirátů. Pravděpodobně nejstarší stavbou v Dubaj je pevnost z 19.století, která slouží v současnosti jako muzeum.
V roce 1979 byl dubajský přístav dále rozšířen vybudováním přístavu Jebel Ali, největšího umělého přístavu na světě a největšího přístavu na Blízkém východě. Dnes slouží dubajské přístavy jako klíčová brána pro mezinárodní obchod a podnikání.
Tento moderní přístav, kulturní a obchodní centrum, je zároveň i hlavním městem maličkého arabského státu Katar. Díky letišti a vyspělým telekomunikacím má tato metropole i perfektní spojení s okolním světem. Město bylo založeno v roce 1825 pod jménem Al-Bídá, samotné jméno Dauhá je odvozeno z arabského ad-dawha, což znamená „velký strom“. Hlavním městem britského protektorátu bylo Dauhá jmenováno v roce 1916. Dauhá může nabídnout také řadu míst, kde si od ruchu města odpočinete – ať už je to přímořská promenáda The Corniche nebo park Aspire. Milovníky nákupů okouzlí tradiční trh Souq Waqif, stejně jako moderní nákupní centra, kde pořídíte všechno, na co si jen vzpomenete: od oblečení přes umělecké a řemeslné výrobky až po exotické koření a výtečné místní speciality. Dominantou města jsou proslulé muslimské mešity. V samotném centru Dauhá naleznete pevnost Al-Kout, postavenou v roce 1880. V roce 1978 pevnost prošla kompletní rekonstrukcí a v současnosti slouží jako výstavní místo tradičních řemesel.
Město Dauhá bylo založeno v roce 1825 pod jménem Al-Bídá, samotné jméno Dauhá je odvozeno z arabského ad-dawha, což znamená "velký strom".
Hlavním městem Kataru se stalo již v roce 1971, kdy Katar získal nezávislost. V roce 1973 byla ve městě založena Katarská univerzita a v roce 1975 Katarské národní muzeum, jež bylo umístěno do budovy původního emírova paláce. Staví se zde rozsáhlý a propracovaný systém metra, stejně tak jako jedno z budoucích největších letišť světa. V současné době zde také probíhá, podobně jako v Dubaji, intenzivní výstavba mrakodrapů.
Ve 20. století prošel přístav v Dauhá významnou proměnou a z tradiční obchodní stanice se stal moderní přístav světové úrovně. Přístav byl rozšířen a zmodernizován, aby vyhovoval rostoucímu ropnému průmyslu. V roce 2017 byl přístav přestěhován na nové místo a přejmenován na Hamad Port na počest bývalého katarského emíra šejka Hamada bin Chalífy Al Tháního. Přístav původně sloužil k obchodování s perlami, což byl hlavní průmysl Kataru před objevením ropy.
Bahrajn je vůbec nejmenší stát v oblasti Perského zálivu. Nejbližšími sousedy jsou na západě Saúdská Arábie a na jihovýchodě Katar. Stát se skládá z hlavního stejnojmenného ostrova a dalších 32 menších ostrovů, včetně přilehlého mořského území. Hlavní ostrov souostrovního státu Bahrajnu byl odtržen od Arabského poloostrova kolem r. 6000 př. n. l. Obyvatelé Bahrajnu jsou velmi pyšní na skutečnost, že byli jednou z prvních oblastí uvnitř pevninské Arábie, která přijala islám. Stalo se tak zcela mírumilovně. V červnu 1932 bylo v Bahrajnu objeveno velké množství ropy. Protože byl Bahrajn prvním státem Zálivu, který objevil ropu, těšil se také jako první z výhod, které přišly zároveň s výnosy – to se odrazilo ve zlepšení vzdělání a zdravotní péče. Bahrajn je jednou z nejoblíbenějších turistických destinací na Blízkém východě. Ročně jej navštíví asi 2 miliony zahraničních turistů, převážně z arabských států ležících na pobřeží Arabského zálivu.
Bahrajn, ostrovní stát v Perském zálivu, má tisíciletou historii. Ve starověku byl známý jako Dilmun a již 3000 let před naším letopočtem byl významným obchodním uzlem spojujícím Mezopotámii, Indii a Arabský poloostrov. Dilmun byl v sumerských textech oslavován jako prosperující a posvátná země. V průběhu staletí se Bahrajn dostal pod vliv různých říší, včetně Asyřanů, Babyloňanů a později Peršanů. Během nástupu islámu v 7. století byl Bahrajn jedním z prvních regionů, které přijaly novou víru, a stal se důležitým kulturním a hospodářským centrem islámského světa.
V novější historii byl Bahrajn britským protektorátem od 19. století až do získání nezávislosti v roce 1971. Jeho hospodářství, původně založené na lovu perel a rybolovu, přešlo po objevení ropy v roce 1932 na těžbu ropy, čímž se Bahrajn stal prvním státem Perského zálivu, který začal využívat své zásoby ropy. Dnes je Bahrajn moderní zemí známou svým finančním a obchodním sektorem, kde se nachází kombinace starobylých památek, jako je Bahrajnská pevnost (zapsaná na seznamu světového dědictví UNESCO), a moderních atrakcí, jako je Bahrajnské světové obchodní centrum a Mezinárodní okruh Formule 1 Bahrajn.
Abu Dhabi je hlavní město Spojených arabských emirátů a metropole stejnojmenného emirátu. Město má 1 500 000 obyvatel a má za sebou pestrou minulost, včetně období, kdy bylo útočištěm pirátů. Od 60. let 20. století prošlo město závratnou přeměnou do moderního střediska se širokými bulváry a vysokými budovami. Ze starého města do dnešních dnů zůstalo jen pramálo, výjimku tvoří Starý palác, který reprezentuje jednu z nejstarších budov postavenou nad pramenem. V Abu Dhabi byly pořádány mezinárodní soutěže v letecké akrobacii Red Bull Air Race. Velká mešita šejka Zayeda - její architektura byla odvozena z marocké mešity v Casablance, patří k největším v islámském světě. Zaujímá plochu 22 412 metrů čtverečních a pojme 41 tisíc věřících, ženám je vstup povolen pouze v dlouhém oděvu zakrývajícím hlavu (vlasy), paže i nohy.
Historie hlavního město SAE sahá až do dob kultury Umm an-Nar, která je datována do roku 3000 př. n. l. Jeho původní název zněl Milh, což znamená sůl. Beduíni pak město nazývali Umm Zabí (matka jelenů). Podle historiků bylo jméno Abu Dhabi (otec jelenů) použito poprvé před více než 300 lety a odkazovalo k velkému množství dhibaa (jelenů) v oblasti.
Do dnešní podoby se město začalo vyvíjet pod současným vládnoucím rodem Ál Nahján přibližně od roku 1793, kdy zde došlo k objevení zásob pitné vody. Tento rod je jednou z větví beduínského kmene Bani Yas, pocházejícího z jižní oázy Liwa. Od konce 60. let 20. století tato oblast zažívá velký ekonomický růst. Jeho přístav, pojmenovaný podle zakladatele SAE, šejka Zayeda bin Sultana Al Nahyana, je již více než 40 let hlavní obchodní branou regionu. Původně byl vybudován s cílem diverzifikovat obchodní cesty emirátu a snížit jeho závislost na tradičních velbloudích cestách v regionu.
V roce 2012 byl zřízen nový přístav, přístav Chalífa, který převzal obchodní dopravu, kterou původně zajišťoval přístav Zayed. Přístav Chalífa je považován za jeden z technologicky nejvyspělejších přístavů na světě a nyní slouží jako hlavní námořní brána pro Abú Zabí. Navzdory tomuto přechodu hraje přístav Zayed i nadále klíčovou roli, přijímá výletní lodě a podporuje cestovní ruch v regionu.
Během zastávky ve městě můžete vyrazit na návštěvu slavného závodního okruhu Yas Marina, kde se jednou ročně prohánějí monoposty F1. Navštívit můžete také blízký zábavní park Ferrari World inspirovaném světoznámou italskou automobilkou, ve kterém můžete navštívit nejrychlejší horskou dráhu světa.
Zakotvíme na přírodním ostrově cca 170 km od Abu Dhabi. Ostrov je největší přírodní rezervací Arábie. Díky památkové péči a ekologickým investicím se stal domovem tisíců volně se pohybujících zvířat a několika milionů rostlin a stromů. Rezervace byla založena v roce 1977 šejkem Zayed Bin Sultan Al Nahyan. Návštěva tohoto místa bude úžasným zážitkem především pro milovníky přírody, fauny a flory.
Přístav Sir Bani Yas ve Spojených arabských emirátech má dlouhou a bohatou historii. Nachází se na ostrově Sir Bani Yas, který byl klíčovým místem pro ranou civilizaci kmene Bani Yas. Tento kmen byl jednou z hlavních skupin, které se usadily ve Spojených arabských emirátech, a jeho historie sahá až do 16. století.
Na konci 20. století byl ostrov přeměněn na rezervaci divoké přírody zesnulým šejkem Zayedem bin Sultan Al Nahyanem, zakladatelem SAE. Přístav Sir Bani Yas se od té doby stal oblíbeným cílem luxusních výletních lodí a nabízí návštěvníkům jedinečnou kombinaci přírodních krás a historického významu.
Volný den k poznávání tohoto úžasného města. Můžete využít spousty fakultativních výletů společnosti MSC Cruises. Výlety vám zašleme v odbavovacích pokynech.
Delegát se tento den bude účastnit fakultativního výletu s MSC Cruises.
Území Dubaje a Arabských Emirátů již v období velmi dávné historie bylo obýváno arabskými kočovnými kmeny. Zpočátku bylo pod nadvládou většinou Perské říše. Ve středověku důležitost oblasti Peského zálivu vzrostla, jako místo na cestě spojující Evropu a Východní Asii, která byla zdrojem hedvábí, koření a dalšího orientálního zboží. Nejdříve se o území zajímali Portugalci. Ti však byli donuceni ustopit a moc v oblasti převzali Britové, jejichž hlavním zájmem bylo kontrolovat námořní cesty, pro cestu jejich lodí do Indie. Místní kmeny však často napadaly britské lodě a Britové zase na oplátku pořádali výpravy do vnitrozemí. Britové v r. 1853 uzavřeli s místními vládci dohodu a celá oblast byla známá pod názvem Smluvní Omán. Po 2. světové válce byla dána území autonomie. V r. 1971 byly založeny Spojené Arabské Emiráty jako federativní svazek nezávislých emirátů. Pravděpodobně nejstarší stavbou v Dubaj je pevnost z 19.století, která slouží v současnosti jako muzeum.
V roce 1979 byl dubajský přístav dále rozšířen vybudováním přístavu Jebel Ali, největšího umělého přístavu na světě a největšího přístavu na Blízkém východě. Dnes slouží dubajské přístavy jako klíčová brána pro mezinárodní obchod a podnikání.
Vydejte se s námi na exotickou březnovou plavbu Perskými zálivy s českým delegátem CK RIVIERA TOUR na palubě moderní výletní lodi MSC Euribia. Naše orientální dobrodružství začne v Dubaji, kde se nalodíme a vyplujeme vstříc dalším fascinujícím destinacím - modernímu Kataru, historickému království Bahrajn, velkolepému Abu Dhabi a přírodnímu ostrovu Sir Bani Yas, který je domovem mnoha exotických zvířat. Plavbu zakončíme opět v Dubaji, kde strávíme noc na lodi v přístavu, abychom mohli poznat toto úchvatné město mrakodrapů a kontrastů. V ceně zájezdu je zahrnuta letecká doprava do Dubaje a služby českého delegáta, který se o vás bude starat po celou dobu plavby.
Jmenuji se Kateřina a v Rivieře pracuji od roku 2019. Díky této práci jsem navštívila spoustu krásných míst a potkala spoustu skvělých lidí. Mám ráda cestování, dobré jídlo a ráda chodím na koncerty. Nejradši jezdím na menší lodě, které mají přátelštější atmosféru, mezi moje favority patří třeba MSC Sinfonia a MSC Lirica.
Jmenuji se Verča a mám velkou vášeň pro cestování, které mě již zavedlo do různých koutů světa. Zajímám se o studium jazyků a psychologii, což mi pomáhá lépe porozumět lidskému chování. Kromě toho mám ráda přírodu, zahradničení, zvířata a sport. Objevování nových kultur a získávání životních zkušeností mě neustále inspiruje a obohacuje.
Pořadatelem plavby je: MSC CRUISES S.A., Avenue Eugene Pittard 40, Geneva, Switzerland. Cestovní kancelář RIVIERA TOUR a plavební společnost je opravněna provádět operativně změny programu a poskytovaných služeb před zájezdem a i v průběhu zájezdu, pokud není možné zabezpečit původně dohodnutý program a služby dodržet. Při zájezdech do regionů, ve kterých si aktuální bezpečnostná situace může vyžádat úpravu trasy nebo plavby, nedochazí k porušeni smlouvy o zájezdu, dojde-li k odchylce v trase platby nepřesahující 50 % původně plánované trasy plavby. Zákazník bere na vědomí, že každá taková odchylka od původně planované trasy plavby je prováděna z důvodu zachování jeho bezpečnosti a že je zahrnuta v ceně zájezdu. Tato ustanovení platí i na další tuto situaci a navazující služby.
Kompletní cena bez dodatečných poplatků
Vše v českém jazyce, včetně:
Asistenční služba 24/7 pro krizové situace
Řešení reklamací přímo přes naši CK
Prodej plaveb v režimu cestovní kanceláře - garance a jistota
Kompletní cena bez dodatečných poplatků
Vše v českém jazyce, včetně:
Asistenční služba 24/7 pro krizové situace
Řešení reklamací přímo přes naši CK
Prodej plaveb v režimu cestovní kanceláře - garance a jistota