Společnost MSC se rozhodla investovat do kapacity satelitního internetu, které jsou nabízené na palubě lodí MSC a to jak pro naše hosty, tak i pro členy posádky. V praxi to znamená, že šířka vlnového pásma internetu je k dispozici více než čtyřnásobná. Nové satelitní připojení k internetu bylo navrženo tak, aby bylo jednoduché s možností výběru ze 3 různých výběrů balíčku, tak aby vyhovovaly různým potřebám a počtu zařízení (smartphony, tablety, notebook atd.). Všechny balíčky jsou dostupné na celou dobu plavby, nebo jen na jeden den za sníženou cenu.
Cena balíčku je také odvozena od délky a druhu lodi plavby. Nabídku Vám připravíme individuálně dle lodi a vaší plavby.
Díky nepřetržitému přístupu k internetu můžete být kdykoliv během plavby v kontaktu se svými blízkými, a to ať už používáte chytrý telefon, tablet nebo notebook. Wi-Fi připojení vám umožní sdílet vaše zážitky, zůstat informovaní nebo si užít online zábavu. Objednejte si internetový balíček ještě před plavbou, kdy ušetřete 15 % z cena, nebo přímo na palubě lodi a zajistěte si hladkou a bezproblémovou komunikaci. Satelitní připojení k internetu je dostupné ve všech veřejných prostorách lodi a ve většině kajut, včetně luxusních apartmá MSC Yacht Club.
Internetové balíčky jsou navrženy tak, aby splňovaly potřeby každého cestujícího. Můžete si vybrat z možností, které vám umožní:
Chatovat a komunikovat bez omezení – Posílejte zprávy přes aplikace jako WhatsApp nebo Messenger.
Sdílet nezapomenutelné okamžiky – Publikujte fotky, videa nebo příběhy na sociálních sítích.
Být vždy na příjmu – Zůstaňte v kontaktu přes e-maily a odpovídejte na důležité zprávy.
Procházet web – Informujte se, plánujte svůj čas na pevnině nebo se jednoduše bavte.
Přínosy našich internetových balíčků
Neomezený přístup k datům – Používejte internet, jak dlouho chcete, bez obav z překročení limitu.
Nepřetržité připojení 24/7 – Online budete kdykoli během plavby.
Více zařízení – Ušetřete s balíčky pro skupiny, které umožňují připojit více chytrých zařízení.
Cena internetového připojení na palubách MSC Cruises se odvíjí od délky plavby, plavebního okruhu, počtu zařízení a typu internetového balíčku. Cena balíčku BROWSE pro týdenní plavbu začíná od 1 890 Kč na jedno zařízení (konkrétní cenová nabídka internetových balíčků na vyžádání).
Internetový balíček typu BROWSE zahrnuje:
Neomezená data
24hodinový přístup
Procházení webu
Odesílání a přijímání e-mailů a obrázků
Chatování v aplikacích typu messenger (např. WhatsApp)
Upozorňujeme, že s tímto balíčkem není možné prohlížet videa ani přistupovat k webovým stránkám pro streamování videí nebo hudby (např. Netflix, Hulu, Amazon Music, YouTube atd.) ani k videochatu.
Cena internetového připojení na palubách MSC Cruises se odvíjí od délky plavby, plavebního okruhu, počtu zařízení a typu internetového balíčku. Cena balíčku BROWSE & STREAM pro týdenní plavbu začíná od 2 490 Kč na jedno zařízení (konkrétní cenová nabídka internetových balíčků na vyžádání).
Internetový balíček typu BROWSE & STREAM zahrnuje:
Neomezená data
24hodinový přístup
Procházení webu
Odesílání a přijímání e-mailů a obrázků
Chatování v aplikacích typu messenger (např. WhatsApp)
Videochat
Streamování hudby a videí
Zveřejňování videí a živé vysílání na sociálních sítích
K přístupu k internetu na palubě budete potřebovat:
Jeden z internetových balíčků (BROWSE nebo BROWSE & STREAM) – vyberete si balíček, který nejlépe vyhovuje vašim potřebám.
Mobilní zařízení – chytrý telefon, tablet nebo notebook, na kterém budete internet během plavby používat (zařízení není možné během plavby měnit).
Po vstupu na loď stačí postupovat podle jednoduchého procesu registrace:
Připojte své zařízení, které chcete používat, k Wi-Fi s názvem „HOTSPOT-MSC-název lodi“
Zaregistrujte se pomocí osobních údajů (jméno a datum narození) a internet ID (uvedeno na lodní kartičce)
Po registraci budete automaticky přesměrováni na aktivační stránku.
Na aktivační stránce klikněte na tlačítko START a zařízení se zaregistruje k balíčku.
Chcete-li zaregistrovat další zařízení, přihlaste se s dalšími zařízeními pomocí uživatelského jména a hesla vytvořeného při registraci - počet zařízení, které můžete ke svému internetovému účtu připojit, závisí na typue Vámi zakoupeného balíčku (pozor, přihlášené zařízení není možné během plavby měnit).
Během plavby na moři Vás mohou potkat situace, při kterých budete potřebovat zavolat svým blízkým nebo oni vám na lodi. Zde důrazně upozorňujeme, že při plavbě na otevřeném moři použije váš telefon k připojení satelitní spojení, ze kterého plynou nemalé poplatky.
V rámci Evropské unie v současnosti platí v tzv. "evropský roaming", v rámci kterého ze všech přístavů EU voláte za ceny jako v ČR. Pokud se však vzdálíte se od pevniny a vyplujete na moře, Váš mobilní přístroj se dostane mimo signál pevninských vysílačů a sám aktivně začne hledat novou sít-připojení. V takovém případě se většinou připojí na lodní (satelitní) signál.
V takovém případě je možné se na pevninu dovolat, avšak je opravdu nutné si uvědomit, že se jedná o satelitní připojení a každý takový telefonní hovor je Vaším provozovatelem účtován jako mezinárodního hovor v nejdrahším telefonním tarifu, kdy vás minuta hovoru může stát i více než 100 Kč. Proto telefonické volání z lodi, pokud je loď na moři, opravdu nedoporučujeme. V případě nutnosti doporučuje použít k volání přes aplikace typu WhatsApp, ke kterým se můžete připojit v rámci lodní placené sítě (viz výše).
Pokud cestujete mimo EU, je nutné si u svého operátora zabezpečit roaming pro danou destinaci. Tuto službu vždy aktivujte před odjezdem na plavbu-zájezd.
S tématem mobilních telefonů je spojená také funkce automatické změny času. Před nástupem na loď doporučujeme v Nastavení tuto funkci vypnout. Při plavbě na moři dostávají telefonní přístroje smíšená data a může se tak stát, že Vás v přístavu nebo na lodi mohou uvést v omyl. Špatný čas může vést k pozdnímu příjezdu do přístavu a zmeškání odjezdu lodi, která klientům není nijak kompenzována.
V éře chytrých zařízení upozorňuje i na to, že Automatická volba času na mobilu ovlivňuje také čas zobrazený na chytrých hodinkách - pokud takové vlastníte, znovu doporučujeme funkci vypnout a řídit se podle lodního času.
Na lodích jsou k dispozici "klasické" (evropské) zásuvky s napětím 220 V (a to včetně plaveb v jiných částech světa, které používají rozdílné zástrčky a napětí). Pro pobyt na lodi tedy není nutné pořizovat si adaptér. Pokud ovšem před plavbou plánujete pobývat v místních hotelech, doporučujeme vám si adaptér pořídit.
Níže přidáváme odpovědi na nejčastější dotazy, které k internetovému připojení na lodi dostáváme:
Když jste na moři, nemá vaše zařízení možnost připojit k internetu pomocí širokopásmového vysokorychlostního připojení, jaké je k dispozici na souši. Satelitní internet, který je k dispozici na palubě, funguje díky spojení mezi lodí a komunikačními satelity na oběžné dráze.
Internetové data musí cestovat velkou vzdálenost mezi anténami na lodi a nejbližším satelitem na oběžné dráze. Během spojení mohou vzniknout jakékoliv překážky nebo řada věcí, které signál narušují nebo blokují (např. bouře a velké objekty, jako jsou strmé hory v blízkosti lodi nebo vysoké budovy v přístavech). Tento zásah může mít za následek pomalou odezvu internetu, nebo dočasně nereaguje vůbec.
Poskytování připojení k internetu na palubě přes satelitní připojení zahrnuje významné investice do špičkových technologií. Poplatky účtované těm, kteří používají servisní služby satelitního připojení k internetu, pokryjí značné náklady na poskytování služeb.
Satelitní připojení je k dispozici ve všech veřejných prostorách na lodi a ve většině kajut, včetně všech apartmánů MSC Yacht Club. Vše, co potřebujete, je mobilní internetové zařízení (smartphone, tablet, notebook atd.) a satelitní internet. Pokud na lodi nemáte přístup k osobnímu počítači nebo k mobilnímu zařízení, je možné využít internetovou kavárnu na lodi.
Ano, ceny balíčku jsou stejné pro všechny naše hosty na každé lodi. Cena internetového balíčku závisí na délce plavby.
Všechny balíčky MSC Cruises nabízejí přístup k satelitnímu internetu buď na 1 den, nebo na celou plavbu. Chcete-li přístup k internetu jen na krátkou dobu, můžete použít internetovou kavárnu, kde platíte pevnou částku za prvních 10minut a poté s minutovou sazbou.
Ano, je možné změnit balíček z jednodenního balíčku na balíček na celou plavbu. Můžete také přejít na více komplexní balíček buď na jeden den, nebo po celou dobu plavby. Pokud si koupíte balíček na celou plavbu a následně se rozhodnete přejít na komplexnější balíček na jeden den, tak se po vypršení tohoto balíčku vrátíte do svého původního profilu.