VYPRODÁNO!

864 - Z východního do západního Středomoří

Středomoří, 28. 10. 2025 – 7. 11. 2025

Doprava: Autobusem
Delegát: Ne
Katalogové číslo: 864
Původní cena 39 990 Kč
Akční cena 28 990 Kč
S dopravou do přístavu a delegátem Bus
Cena pro dítě do 11 let 14 990 Kč
Cena pro dítě od 12 do 17 let 15 990 Kč

864 - Z východního do západního Středomoří

Středomoří , 28. října 2025 - 7. listopadu 2025

Trasa této plavby

1. den

Odjezd Česká republika
28. října

Odjezd autobusem CK RIVIERA TOUR do přístavu. Během cesty do přístavu Vás náš delegát seznámí s životem na palubě lodí MSC Cruises, organizačními pokyny a programem zájezdu. Během cesty do přístavu pro Vás máme připravenu studenou večeři, teplou snídani a občerstvení.

Nástupní místa: Vsetín, Nový Jičín, Frýdek Místek, Ostrava, Hranice, Olomouc, Prostějov, Vyškov, Brno, Bratislava

Svozový transfer za příplatek 990 Kč:  Praha, Humpolec, Jihlava, Velké Meziříčí

2. den

Terst Itálie
29. října, 11:00 - 19:00

Po příjezdu krátká procházka městem a registrace a odbavení na loď. V odpoledních hodinách seznamovací prohlídka s lodí, ubytování a bezpečnostní nácvik před vyplutím. Rozhodně si nenechte ujít první vyplutí z přístavu. Také u první servírované večeře nesmíte chybět a užít si tak skvělou italskou gastronomii. Večer zavítáme do lodního divadla a finále večera zakončíme skleničkou na baru.

Přístav Terst, který se nachází v nejsevernější části Jaderského moře, má bohatou historii sahající až do starověku. Původně byl založen Římany ve 2. století př. n. l. a díky své strategické poloze sloužil jako důležité obchodní centrum. V průběhu staletí zde vládly různé mocnosti včetně Byzantské říše, Benátské republiky a habsburské monarchie.

Zlatý věk terstského přístavu začal v 18. století, kdy byl prohlášen za svobodný přístav v rámci habsburské říše. To vedlo k výraznému nárůstu námořního obchodu a růstu města. V průběhu 19. a 20. století byl přístav za rakouské nadvlády modernizován a rozšířen a stal se jedním z největších a nejrušnějších přístavů v Evropě. Přestože přístav zažil úpadek a škody během světových válek, podařilo se mu udržet si svůj význam v mezinárodním námořním průmyslu.

3. den

Zadar Chorvatsko
30. října, 9:00 - 16:00

Zveme Vás na nezapomenutelnou cestu do srdce Jaderského moře, kde na vás čeká malebný Zadar. Nechte se unést na vlnách pohody a objevte kouzlo místa, kde se historie snoubí s moderní relaxací. Prozkoumejte tajemné uličky plné historie, ochutnejte lokální speciality, které pohladí váš chuťový smysl. Nenechte tuto příležitost plout mimo vás a objevte s námi krásy, které se skrývají v azurovém srdci Chorvatska. Připojte se k nám a zažijte dovolenou, na kterou jen tak nezapomenete!

Historie zadarského přístavu v Chorvatsku sahá až do římské éry, kdy byl známý jako přístav Iadera. Za římské nadvlády město vzkvétalo a stalo se významným námořním a obchodním centrem. Ve středověku byl Zadar významným střediskem Benátské republiky, což dále posílilo jeho postavení jako klíčového námořního přístavu.

V průběhu staletí byl zadarský přístav svědkem mnoha bitev a změn vládců, od Byzantské říše po Habsburky, z nichž každý zanechal na kultuře a architektuře města svou stopu. Ve 20. století byl přístav navzdory devastaci během druhé světové války obnoven a dodnes slouží jako důležitá brána pro obchod a cestovní ruch v regionu. Dnes je Zadar proslulý svou bohatou historií, úchvatnou architekturou a živou námořní kulturou.

4. den

Dubrovník Chorvatsko
31. října, 8:00 - 15:00

Dubrovník - chorvatské přístavní město, které se nachází na jihu Dalmácie je jedním z nejvýznamnějších turistických center jaderského pobřeží i Chorvatska. Bývá také označován jako „perla Jadranu“. Město Dubrovník vždy prosperovalo z námořního obchodu. Ve středověku bylo centrem Dubrovnické republiky, námořní republiky, která konkurovala podobným státním útvarům na jaderském pobřeží. Dubrovník je exklávou Chorvatska, která je od zbytku území Chorvatska oddělena krátkým úsekem pobřeží patřícím Bosně a Hercegovině. V Dubrovníku vás zcela jistě zaujmou městské opevnění – hradby, které byly budovány v různých obdobích, od 13. do 17. století. Jejich celková délka je 1940 m, výška až 25 m. Doplňují je věže a menší pevnosti.

Historie Dubrovniku, pobřežního města v dnešním Chorvatsku, sahá až do 7. století, kdy jej založili uprchlíci, kteří utíkali před zánikem římského města Epidaurum (dnešní Cavtat). Město, původně známé jako Ragusa, vyrostlo na skalnatém ostrově spojeném s pevninou bažinami. Ve středověku se Dubrovník stal významnou námořní velmocí, která soupeřila s jinými městskými státy, jako byly například Benátky. Jeho strategická poloha na Jadranu mu umožnila rozkvět jako středisku obchodu mezi Středomořím a Balkánem, což podpořilo prosperitu a kulturní růst.

Pod ochranou Byzantské říše a později Benátské republiky si Dubrovník dokázal udržet vysoký stupeň autonomie. V 15. a 16. století dosáhla Republika Ragusa svého vrcholu, známá svou vyspělou diplomacií, zkušenými námořníky a pokrokovou správou. Po ničivém zemětřesení v roce 1667 a vzestupu větších mocností v regionu však začal úpadek města. Nakonec Dubrovník ztratil svou nezávislost v roce 1808 pod napoleonskou nadvládou. Dnes je Dubrovník, často nazývaný "perlou Jadranu", zapsán na seznamu světového dědictví UNESCO a je oslavován pro své zachovalé středověké hradby, historickou architekturu a trvalý odkaz jako centrum obchodu, kultury a diplomacie.

5. den

Bari Itálie
1. listopadu, 9:00 - 16:00

Přístavní město Bari, hlavní město oblasti Apulie, její provincie Bari, leží na pobřeží Jaderského moře v jižní Itálii. Je sídlem univerzity, významným střediskem průmyslu a obchodu. V roce 465 tu bylo zřízeno biskupství, které bylo pak v 10. století povýšeno na arcibiskupství. Od dobytí Itálie byzantskými vojsky v 6. století bylo Bari v držení Byzance, a to až do roku 1071, kdy je jako poslední državu východního císařství dobyli Normané pod vedením Roberta Guiscarda. Roku 1130 se stalo součástí Království obojí Sicílie a od roku 1282 neapolského království. V 16. - 18. století Bari upadalo, o další století později došlo k jeho novému vzestupu. Je zde pohřben sv. Mikuláš.

Bari, hlavní město regionu Apulie (Apulie) v jižní Itálii, má více než 2000 let starou historii. Původně bylo osadou Peucetiů, starověkého italského kmene, později se díky své strategické poloze u Jaderského moře stalo klíčovým římským přístavem a obchodním centrem. Po pádu Římské říše vládli Bari Byzantinci, Lombarďané a Arabové, kteří na městě zanechali své stopy. Během středověku Bari vzkvétalo pod normanskou a poté švábskou nadvládou a památky jako Bazilika svatého Mikuláše - postavená pro uložení relikvií svatého Mikuláše - se staly významným poutním místem římskokatolických i pravoslavných křesťanů.

V 19. století zažilo Bari výrazný růst a modernizaci, zejména za vlády Italského království. Jeho přístav byl rozšířen a město se stalo významným centrem obchodu a podnikání v jižní Itálii. Během druhé světové války bylo Bari těžce bombardováno, ale v poválečných letech bylo obnoveno. Dnes je Bari pulzujícím městem, v němž se snoubí bohatá historie s moderním životem. Jeho malebné staré město (Bari Vecchia), historické kostely, rušný přístav a živá kulturní scéna z něj činí klíčovou destinaci ve Středomoří.

6. den

Korfu Řecko
2. listopadu, 9:00 - 16:00

Na ostrově Korfu se nachází stejnojmenné hlavní město, často také nazývané Kerkyra. Nejnavštěvovanější částí města je historické centrum neboli "Corfu Old Town". V této části je Stará vojenská pevnost a krásná, monumentální promenáda Esplanáda. Pěkně kontrastuje s okolními úzkými uličkami a je lemováno řadou zajímavých budov. Za touhle promenádou je centrum města o rozloze 0,5 x 0,5 km. Na protějším konci náměstí se nachází útes spadající do Jónského moře, na němž byla v minulosti vystavěna benátská pevnost Palaio Frourio – tedy Stará pevnost.

Přístav Korfu, známý také jako Kerkira, má bohatou a pestrou historii, která sahá až do starověku. Díky své strategické poloze byl klíčovým námořním uzlem ve Středomoří a sloužil jako brána mezi východem a západem. Přístav byl pod nadvládou různých mocností včetně Byzantské říše, Benátčanů, Francouzů a Britů.

Za benátské nadvlády (1386-1797) byl korfský přístav výrazně opevněn a jeho infrastruktura byla značně vylepšena. V tomto období byla kolem přístavu postavena Stará pevnost, jedna z nejvýznamnějších památek Korfu. V 19. století, za britské nadvlády, byl přístav dále rozvíjen a modernizován. Dnes je přístav Korfu i nadále významným centrem obchodu, cestovního ruchu a dopravy v Jónském moři.

7. den na moři

8. den

Valletta Malta
4. listopadu, 9:00 - 16:00

Hlavní město Malty, Valletta, se rozkládá na území o velikosti 1 kilometr x 600 metrů což z ní činí jedno z nejmenších hlavních měst na světě. Trvale zde žije jen něco málo přes 6.000 obyvatel, kteří podle vyjádření organizace UNESCO bydlí v městě s největší koncentrací památek na světě. I díky tomu byla Valletta zařazena v roce 1980 na prestižní seznam památek světového dědictví UNESCO. Valletta je převážně tvořena domy postavenými v 16. století během vlády rytířů svatého Jana Jeruzalémského (svatého Jana Křtitele), známých také jako Johanité. Ti se na Maltě usadili po svém vyhnání z řeckého ostrova Rhodos a následně své pojmenování změnili na Maltézské rytíře. Město má silný barokní nádech s prvky manýrismu a místy zde můžete narazit i na neoklasicistní budovy a pár moderních staveb. Valletta je živým městem, které kromě spousty výstavních paláců, kostelů a muzeí nabízí i více světská potěšení.

První historické zmínky o přístavu ve Vallettě pocházejí z punských a římských dob. Přístav však získal značný význam až za vlády rytířů svatého Jana v 16. století. Byl to právě velmistr Jean Parisot de La Valette, který v roce 1566, po velkém obléhání Malty, inicioval výstavbu města a přístavu.

V 19. století za britské nadvlády došlo k výrazné proměně přístavu. Britové využili strategické polohy Malty ve Středozemním moři a během obou světových válek využívali přístav jako námořní základnu. Město Valletta a jeho přístav byly v roce 1980 zapsány na seznam světového dědictví UNESCO, což potvrzuje jejich historický a kulturní význam.

9. den

Messina Itálie
5. listopadu, 7:00 - 15:00

Objevte krásy Sicílie. Procházka uličkami tohoto malebného sicilského města i samotného mesinského průlivu zakončíme v místní katedrále. Odtud je možná fakultativní prohlídka města vláčkem po celém městě. Zažijete i průplav Messinskou úžinou a uvidíte i sopku Etnu. Doporučujeme Vám výlet MSC CRUISES do nedaleké Taorminy nebo na Etnu nebo obdivovat zajímavý orloj a místní katedrálu. Messina má svoje pravé kouzlo Sicílie.

Přístav Messina zaujímá v italské historii významné místo. Nachází se v severovýchodní části Sicílie a od starověku byl jednou z nejdůležitějších bran do Středozemního moře. Díky své strategické poloze se stal klíčovým bodem pro obchodní i vojenské aktivity. Bylo založeno řeckými kolonisty v 8. století př. n. l. a díky zakřivenému tvaru svého přírodního přístavu bylo známé jako Zancle, což znamená "srp".

Messinský přístav byl v průběhu historie svědkem mnoha invazí a dobývání díky svému strategickému významu. V roce 1061 jej dobyli Normané a později Švábové, Angevini a Aragonci. V roce 1908 přístav a město vážně poškodilo ničivé zemětřesení a vlna tsunami, ale později byly obnoveny. Dnes zůstává důležitým přístavem, který slouží jako centrum trajektů do italské pevniny a dalších částí Středomoří.

10. den

Civitavecchia (Řím) Itálie
6. listopadu, 7:00 - 8:00

Ráno po snídani vylodění, vyzvednutí zavazadel a naložení do busu. Následně odjezd do Italského venkova do městečka Tuscania.

Civitavecchia, ležící na západním pobřeží Itálie podél Tyrhénského moře, je historické přístavní město, které po staletí sloužilo jako důležitá brána do Říma. Jeho název, který v italštině znamená "starobylé město", odráží jeho původ, který sahá až do etruských dob. Civitavecchia však získala na významu až za římského císařství, kdy císař Trajan nařídil na počátku 2. století n. l. výstavbu přístavu, aby odlehčil hlavnímu římskému přístavu v Ostii. Přístav, ve starověku známý jako Centumcellae, se stal důležitým centrem obchodu a námořních operací. Pozůstatky tohoto období, jako je Trajanův oblouk a části původního římského přístavu, existují dodnes a dokládají hluboké historické kořeny města.

V průběhu středověku byla Civitavecchia díky svému strategickému významu sporným místem mezi různými mocnostmi, včetně papežských států, které město ovládaly po většinu jeho pozdější historie. Město bylo silně opevněno a jeho dominantou byla například Forte Michelangelo, impozantní pevnost z 16. století, kterou nechal postavit papež Julius II. a částečně ji navrhl sám Michelangelo. V moderní době zůstává Civitavecchia klíčovým přístavem, který slouží jako hlavní námořní spojnice mezi Římem a Středozemním mořem. Je také oblíbeným výchozím bodem pro plavby a trajekty, které spojují Itálii s různými ostrovy a sousedními zeměmi. Díky své bohaté historii a přetrvávající roli rušného přístavního města Civitavecchia nadále spojuje své starobylé dědictví s moderním významem.

10. den

Tuscania Itálie
6. listopadu, 9:00 - 12:00

Tuscania je město v provincii Viterbo v regionu Lazio v Itálii. Až do konce 19. století bylo město známé jako Toscanella. Podle legendy založil Tuscania Aeneasův syn Ascanius, kde našel dvanáct štěňat psů (odkud pochází etruské jméno Tus ‐ Cana, přičemž cana je obdobou latinského canis pro „pes“). Hlavní atrakcí města je kostel San Pietro, postavený v lombardsko‐románském slohu, započatý v roce 739 a renovovaný v 11. – 12. století. Interiér má hlavní loď a dvě uličky rozdělené nízkými sloupy a pilastry zahrnujícími poloviční sloupy se starožitnými a středověkými hlavicemi. Fasáda s rozetovým oknem pochází také z 12. století.

10. den

Řím Itálie
6. listopadu, 14:00 - 19:00

V odpoledních hodinách nás čeká prohlídka Říma. Od historických památek jako Koloseum a Římské fórum, po nejlepší italské espreso a domácí gelato na slunných náměstích. Nenechte si ujít šanci prozkoumat Řím s RIVIERA TOUR – kde historie ožívá, jídlo chutná lépe a každý okamžik je kouzelný. Vaše dobrodružství začíná tady.

Večer po prohlídce teplá svačinka v buse a noční odjezd do ČR.

11. den

Příjezd Česká republika
7. listopadu

Příjezd do ČR dle aktuální dopravní situace. Brno cca 00.01 hod.

Z východního do západního Středomoří

Popis zájezdu

Vydejte se s námi na nezapomenutelnou plavbu luxusní lodí MSC Cruises napříč nejkrásnějšími perlami Středomoří! Čeká Vás jedinečná kombinace pohodlné autobusové dopravy s profesionálním českým delegátem a následné plavby, během níž navštívíte okouzlující přístavy Itálie, Chorvatska, Řecka a Malty. Poznejte s námi historické skvosty měst jako je Dubrovník, Bari či Valletta, nechte se unést krásou ostrova Korfu a vychutnejte si závěrečnou tečku v podobě věčného města Říma. Na palubě lodi si užijete špičkový servis, vynikající gastronomii a bohatý zábavní program. Nechte starosti na břehu a dopřejte si dovolenou snů s RIVIERA TOUR - Vaším spolehlivým průvodcem světem námořních plaveb.

Moderní
 a prostorné
Komfortní sedadla
Občerstvení a kávovar
LCD TV
DVD
Klimatizace, polštářky, deky

Doprava

Vaše plavba s Riviera Tour začíná již v České republice. Z velkých měst vyrážejí naše moderní, prostorné autobusy směrem k přístavům ve Středomoří a u Severního moře.

Na palubě autobusu se o vás postará zkušený český delegát, který vám během cesty poskytne všechny potřebné informace o životě na lodi a navštívených destinacích. V ceně dopravy máte horké nápoje, snídani a občerstvení. Doplňkový sortiment nápojů si můžete zakoupit u našich řidičů za příznivé ceny.

Naším cílem je, abyste si užívali dovolenou od prvního okamžiku. Proto vytváříme příjemnou, rodinnou atmosféru již během cesty autobusem. Náš delegát vám zpříjemní cestu zajímavými historkami z předchozích plaveb a praktickými radami pro váš pobyt na lodi.

A jako bonus vás během cesty čeká speciální "překvapení", které je jedním z oblíbených poznávacích znamení zájezdů Riviera Tour.

Dárek pro vás k objednávce
Večeře v Restauraci na Formance v Lidečku v ceně plavby