Plavba na moři není pobyt na hotelu. Všechny služby na sebe časově navazují a v případě špatného vyhodnocení situace, zpoždění a podobně může mít pro klienta nepříjemné následky. Taktéž je nutné, jelikož se jedná o plavbu na moři, dodržovat určité zásady a nařízení, pro bezpečný průběh plavby.
Společnost MSC a její zaměstnanci jsou vždy velmi pozorní k potřebám hostů a neustále se snaží nabídnout co nejlepší služby, které splňují mezinárodní standardy přístupnosti. Hosté s různým handicapem mohou své zvláštní požadavky přednést společnosti vyplněním příslušného formuláře (Special Needs Form). Tento formulář Vám v Riviera Tour poskytneme na vyžádání. Je důležité, aby tyto požadavky byly vzneseny již při rezervaci, tak aby mohly být s předstihem zaregistrovány a připraveny. Není možno vyřídit dodatečně.
Při plavbě s dopravou autobusem CK RIVIERA TOUR mohou se plavby účastnit děti starší 3 let, přičemž cestující je povinen do autobusu zajistit si pro dítě sedačku homologovanou pro přepravu dětí. Děti do tří let věku nebudou k přepravě busem přijati.
Při letecké přepravě do zámoří (USA, SAE, Brazílie, Kuba) se leteckého zájezdu mohou účastnit děti starší 5 let.
Hosté s dialýzou mohou cestovat jako běžní klienti, přináší si s sebou na palubu všechny léky a vybavení, které běžně ke svému stavu potřebují. Příslušná lékařská ošetření jsou dostupná prostřednictvím zdravotnických zařízení. Tuto službu je vždy nutno zvlášť vyžádat u CK Riviera Tour.
MSC Cruises může na svých lodích vyhovět většině speciálních dietních požadavků. Jejich příprava je omezena na hlavní restaurace, kde mají kuchaři větší kontrolu nad výrobou a podáváním speciálních jídel. Plavební společnost ani Riviera Tour nemůže zaručit, že v jiném typu restaurací (předvším bufetového typu) nedojde ke křížové kontaminaci.
Alergie nebo intolerance: Klienti s potravinovou intolerancí nebo alergiemi jsou žádáni, aby tuto skutečnost uvedli již při rezervaci plavby prostřednictvím formuláře „Special Needs Form“ a poté, aby po nalodění potvrdili své potřeby na recepci nebo s manažerem restaurace. Pokud tento požadavek vznesete již dopředu, palubní personál Vám ochotně pomůže při výběru pokrmů tak, aby neobsahovaly látky, které by Vám mohli způsobit alergickou reakci.
Bezlepková menu připravuje kvalifikovaný personál ve specializovaných kuchyních přímo na palubě lodi:
společnost MSC Cruises je držitelem certifikátu systému managementu bezpečnosti potravin v souladu s požadavky normy ISO 22000.
v nabídce bezlepková menu (snídaně, obědy a večeře) v hlavních restauracích na většině lodí. Na lodích MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Opera a MSC Lirica najdou hosté omezený výběr předem připraveného bezlepkového občerstvení, jako jsou sušenky, croissanty, piškoty a muffiny.
při rezervaci plavby si prosím ověřte dostupnost bezlepkových menu na Vaší plavbě.
na vyžádání vám poskytneme český překlad bezlepkového menu pro obědy a večeře v servírovaných restauracích (více v článku zde)
Vegetariánská menu jsou začleněná do menu hlavních restaurací na lodi a kulinářské nabídky bufetových restaurací.
Veganská menu jsou začleněná do menu hlavních restaurací na lodi a kulinářské nabídky bufetových restaurací.
Košer jídlo (předem připravené snídaně, obědy a večeře) může být na palubě k dispozici za příplatek 25€/den. Košer jídla lze konzumovat v hlavních restauracích a je třeba si je rezervovat alespoň 3 týdny před vyplutím lodi.
Halal produkty (hovězí, jehněčí a drůbeží maso) mohou být na palubě k dispozici na základě předchozí žádosti hosty, a to nejméně 2 měsíce před odjezdem.
Pro nevidomé klienty jsou všechny lodě MSC Cruises v provozu od roku 2008 (MSC Fantasia a dále) vybaveny nápisy s Braillovým písmem ve veřejných prostorách, výtazích a u vchodu do kajut. Hosté s tímto handicapem mohou být požádáni o doprovod pečovatele nebo vodícího psa, kvůli jejich bezpečnosti. Nevidomí klienti se nemohou účastnit plavby s dopravou a delegátem.
Klienti, kteří vyžadují asistenci vodícího psa, mohou zažádat o kajutu na každé z lodí MSC. Vodící pes musí být vyškolený a mít certifikaci a také potřebné dokumenty pro vstup do cizí země v průběhu plavby. Osoby s asistencí vodícího psa se nemohou účastnit plavby s dopravou a delegátem.
Klienti se sluchovým postižením musí cestovat vždy s doprovodem nebo pečovateli. Cestující s částečným sluchovým postižením mohou cestovat i sami, ale jen v případě, že požádají o instalaci soupravy TDD ve své kajutě. Tato souprava je k dispozici v omezeném množství na všech lodích – obsahuje světlo a vibrační zařízení, textový telefon a analogový budík. Pro tyto klienty jsou bezdrátové zesilovače a kontrolky k dispozici v divadle, na veřejných prostranstvích a ve výtazích. Sluchově postižení klienti se nemohou účastnit plavby s dopravou a delegátem.
Všechny paluby, veřejné prostory a tendry (záchranné čluny používané v některých přístavech pro vylodění) jsou navrženy tak, aby byly co nejdostupnější pro hosty se sníženou pohyblivostí. Z bezpečnostních důvodů může být klient s handicapem požádán o doprovod pečovatele (záleží na konkrétní trase). Invalidní vozíky jsou také k dispozici na všech lodích, pro použití hostů při nalodění a vylodění nebo v případu nouze. Pro hosty, kteří vyžadují nepřetržité užívání invalidního vozíku, je nutné, aby si jej i potřebné vybavení přivezli s sebou.
Kajuty pro handicapované, vybavené především pro hosty se zdravotním postižením nebo omezenou schopností pohybu a orientace, jsou k dispozici na každé lodi. Pro hosty, kteří vyžadují tento druh kajuty, je důležité, aby ji uvedli již při samotné rezervaci. Těchto kajut je na lodi omezený počet. Kajuty pro handicapované jsou větší a prostornější, poskytují více prostoru pro pohyb než běžné kajuty a mají také extra vybavení a zařízení uzpůsobené pro tyto hosty.
Stává se, že si někteří starší cestující reálně nevyhodnotí svůj zdravotní stav. Plavba na moři má svá specifika a zdravotní způsobilost je zárukou pro Vaši bezpečnou plavbu. Z těchto důvodů u všech osob starších 75 let (letecky 70 let) vyžadujeme potvrzení zdravotní způsobilosti na plavbě. Potvrzení na tiskopisu předkládáte svému obvodnímu lékaři a zašlete na cestovní kancelář při podpisu smlouvy. Bez dodání potvrzení o zdravotní způsobilosti má cestovní kancelář právo zájezd-plavbu zrušit.
Odkaz na tiskopis: Potvrzení o zdravotní způsobilosti pro klienty nad 70 let
Těhotné ženy musí mít před vstupem na palubu lodi vždy potvrzení od lékaře. Loď není adekvátně zařízená pro narození dítěte, nebo pro řešení komplikací během těhotenství. Proto na loď není možné přijmout ženy od 24. týdne těhotenství. Před nástupem na loď by měla žena vždy konzultovat svůj stav se svým lékařem.
Další informace v pdf najdete na: Omezení na plavbách (katalog)